Blog

Blog, czyli Content Is The King

Kompendium wiedzy o współczesnym marketingu oraz technologiach IT. Ciekawe newsy, inspirujące case studies, porady branżowych ekspertów, aktualne trendy na rynku, nowoczesne rozwiązania informatyczne i znacznie więcej!

  • Reklamy pełne są językowych przysmaków dla mózgu

    Reklamy pełne są językowych przysmaków dla mózgu

    Jako akt mowy reklama spełnia, niezależnie od tego, czy jest tekstem pisanym czy mówionym, wszystkie funkcje wyróżnione przez Romana Jakobsona. Informuje, wyraża emocje, nawiązuje kontakt, motywuje do działania i dostarcza wrażeń estetycznych. Środki językowe, takie jak eufemizmy, polisemia, metafory, neologizmy, melodia, rytm i rym, powtórzenia, a w końcu także błędy, odpowiednio użyte przyniosą oczekiwany efekt. Dlaczego działają? Na to pytanie odpowiadają badania neuromarketingowe, które dostarczają informacji o reakcji ludzkiego mózgu na różne zjawiska.

  • Silver marketing wychodzi z apteki

    Silver marketing wychodzi z apteki

    W końcu 2017 r. osoby w wieku 60 lat i więcej stanowiły ponad 24% ludności Polski, a około roku 2015 będzie ich 40%. To bardzo duża grupa, której charakterystyka zaczyna odbiegać o stereotypowego wizerunku babci czy dziadka. Marketing od dawna widzi w seniorach osobny target, a obecnie przekonuje się, że silver generation jest odbiorcą całego spectrum produktów i usług, nie tylko lekarstw, sprzętu rehabilitacyjnego i opieki medycznej, i że warto adresować działania do tej rosnącej grupy potencjalnych klientów.

  • Marketing a idee nowoczesnego społeczeństwa

    Marketing a idee nowoczesnego społeczeństwa

    Idziemy do kawiarni z własnym kubkiem, kupujemy ubrania w firmach, które przestrzegają zasad ekologicznych i etycznych podczas produkcji i dystrybucji. Albo… nie kupujemy wcale, szukamy produktów wielorazowych, zanosimy niezjedzone w czasie świąt jedzenie do jadłodzielni. Konsumenci chcą się ograniczać, a co na to marketing? Zapraszamy do refleksji na ten temat.

  • Stereotypy przegrywają, marketing przyszłości zmienia spojrzenie na płeć

    Stereotypy przegrywają, marketing przyszłości zmienia spojrzenie na płeć

    Co to znaczy, że w grze Cyberpunk-2077 nie wybiera się płci postaci? Albo, że marka Victoria’s Secret zatrudnia pierwszą transpłciową modelkę? Czy to konsekwencje tego, że zmieniają się społeczeństwa, czy może są to próby wskazywania kierunku zmian?

  • Akcja promocyjna wypożyczalni online Rentao w Warszawie

    Wspieramy sharingowy startup Rentao

    W Alpaca Studio lubimy projekty, które wspierają budowanie społeczności ludzi świadomych swojej roli w kreowaniu świata. Takim przedsięwzięciem jest sharingowy startup Rentao. Ostatnia nasza akcja, w której użytkownicy tej platformy mogli zdobyć plecaki, pokazała, że młodym ludziom wystarczy głębokie przekonanie o słuszności działania, które propagują, aby zaangażowali się w nie na sto procent. Zobacz krótką relację!

Potrzebujesz marketingowego dopalacza?

Wypełnij brief