Twój zewnętrzny dział marketingu

Zapraszam Cię na cykl artykułów poświęconych podejściu omnichannel. Opowiem Ci w nim, jak osiągnąć przewagę konkurencyjną dzięki holistycznej strategii oraz zintegrowanym działaniom wykorzystującym potencjał wielu narzędzi jednocześnie. Dowiesz się, jak skutecznie łączyć online z offline w ramach nadrzędnego ekosystemu marketingowego. Poznasz metody identyfikacji użytkowników oraz odkryjesz, jak wiele informacji o kliencie umyka uwadze marketerów.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

– Na czym polega model omnichannel i czym się różni od modelu multichannel
– Co zyskasz dzięki zintegrowanej wielokanałowej strategii marketingowej
– Dlaczego wykorzystanie nawet najlepszych narzędzi marketingowych nie zawsze przynosi zamierzony efekt

Zdywersyfiko­wa­ny marketing

Wraz z rozwojem wielokanałowego marketingu standardem stały się responsywne strony internetowe oraz natywne aplikacje mobilne, które dzięki sukcesywnej ekspansji internetu mobilnego pozwoliły markom na niemal nieograniczone interakcje z odbiorcami – w dowolnej przestrzeni, formie i czasie. Media społecznościowe stały się dla konsumentów bogatym źródłem inspiracji, agregatorem wiarygodnych opinii o firmie oraz jednym z podstawowych, oczywistych kanałów komunikacji.

Według danych porównawczych przygotowanych przez magazyn „Marketing Week” 15 lat temu przeciętny konsument używał średnio dwóch narzędzi w procesie zakupowym, a jedynie 7% klientów regularnie wykorzystywało więcej niż cztery kanały. Dzisiaj ta liczba znacznie wzrosła. Blisko 50% konsumentów korzysta systematycznie z więcej niż czterech kanałów.

Wraz z rozwojem wielokanałowego marketingu standardem stały się responsywne strony internetowe oraz natywne aplikacje mobilne, które dzięki sukcesywnej ekspansji internetu mobilnego pozwoliły markom na niemal nieograniczone interakcje z odbiorcami – w dowolnej przestrzeni, formie i czasie. Media społecznościowe stały się dla konsumentów bogatym źródłem inspiracji, agregatorem wiarygodnych opinii o firmie oraz jednym z podstawowych, oczywistych kanałów komunikacji.

Według danych porównawczych przygotowanych przez magazyn „Marketing Week” 15 lat temu przeciętny konsument używał średnio dwóch narzędzi w procesie zakupowym, a jedynie 7% klientów regularnie wykorzystywało więcej niż cztery kanały. Dzisiaj ta liczba znacznie wzrosła. Blisko 50% konsumentów korzysta systematycznie z więcej niż czterech kanałów.