Materiały marketingu bezpośredniego

Materiały marketingu bezpośredniego

W dobie dynamicznego rozwoju internetu marketing bezpośredni i BTL, jakie znamy z drugiej połowy XX wieku, znacznie wzbogaciły i urozmaiciły swoje narzędzia. Materiały takie jak ulotki, foldery, broszury, teczki i katalogi wciąż pełnią ważną rolę w szeroko rozumianych kampaniach promocyjnych i często stanowią ich komplementarny element. W branżach takich jak meble, motoryzacja, kosmetyki, medycyna i produkty ekskluzywne są one niezastąpione.

Projekt i produkcja folderu reklamowego dla firmy Lenst

Przykładowe materiały marketingu bezpośredniego – folder reklamowy dla marki Lenst. Zobacz case study.

Nasza oferta

Narzędzia


Ulotki, foldery, broszury, kupony, teczki, katalogi, raporty.

Zakres


Analizujemy potrzebę, która mam być zaspokojona przez dostarczenie wybranego materiału. Proponujemy stylistykę dopasowaną do wizualizacji marki i grupy docelowej i przedstawiamy projekt kreacji. Dobieramy model dystrybucji materiałów i uwzględniamy go przy określeniu formatu i innych parametrów produkcyjnych (rodzaj papieru, sposób pakowania). Zlecamy druk i dystrybucję naszym zaufanym, sprawdzonym dostawcom i monitorujemy te procesy.

Dlaczego materiały marketingu bezpośredniego

Skoncentrowana uwaga


Materiały drukowane na papierze lub kartonie odpowiedniej jakości klient czyta lub przegląda w wolnym czasie. Zwykle jego wzrok odpoczywa wówczas od wyświetlaczy i monitorów, a w polu widzenia nie pojawiają się treści konkurencyjne, jak przy przeglądaniu stron internetowych. Atrakcyjny projekt i dobrze dobrane elementy graficzne oraz odpowiedni druk sprawią, że czytelnik skupi się na przekazie i być może zachowa materiał, jeśli się nim zainteresuje.

Prestiż nadawcy i budowanie relacji


Elegancka teczka na dokumenty sugeruje, że mają one dużą wartość, a jeśli jest solidna, bywa zachowana na inne potrzeby. Dobrej jakości materiały świadczą o tym, że nadawca ceni osoby, dla których je przygotowuje, można się po nim spodziewać solidnej współpracy. Ulotka o dobrze ułożonej treści, z przejrzystym przekazem i wyraźnymi danymi kontaktowymi świadczy o tym, że marka zna swoich klientów i szanuje ich potrzeby.

Budowanie świadomości marki


Folder lub broszura albo inne materiały wydane na papierze wysokiej jakości są nośnikami identyfikacji wizualnej marki i świadczą o tym, że dba ona o swój wizerunek, podkreślają profesjonalizm. Wyraźne logo, nazwa, kolorystyka oddziałują na odbiorcę i utrwalają przekaz podstawowy marki o jej charakterze, wizji, postawach.

Trwały nośnik


Odpowiedni dobór papieru i wykończenie (mat lub połysk) nadają właściwy charakter prezentowanym treściom. Jeśli jest to katalog, gwarantują komfort użytkowania. Wysokiej jakości druk, dobra grafika i ciekawa prezentacja oferty sprawiają, że z przyjemnością sięga się po taki materiał ponownie. Więcej o katalogach na stronie: https://alpacastudio.pl/katalogi-reklamowe/

Niezaburzona percepcja


Nawet jeśli klient szuka w internecie konkretnej informacji lub firmy, to otrzymuje podpowiedzi o ofertach z tej samej branży. Folder, broszura lub ulotka gwarantują, że wzrok odbiorcy nie zostanie przyciągnięty do innych treści. Atrakcyjna forma i treść spowodują, że dłużej skupi uwagę na materiałach, dobrze zapozna się z zawartością i pozostanie pod wpływem danej marki.

Ponowny użytek


W zależności od miejsca i czasu dystrybucji materiały marketingu bezpośredniego są różnie traktowane. Właściwy dobór tych dwóch okoliczności zwiększa prawdopodobieństwo, że będą one wykorzystane nie tylko w momencie, kiedy trafią do odbiorcy. Elegancka teczka, piękny folder posłużą ponownie, jeśli wyglądem i jakością przyciągną uwagę klienta.

Materiały drukowane mają się dobrze, a pogłoski o ich zmierzchu były przesadzone

Z jednej strony w świecie opanowanym przez media cyfrowe łatwo zapomnieć o skuteczności takich nośników treści jak ulotki, broszury, foldery, teczki, katalogi czy kupony. Z drugiej strony nie wyobrażamy sobie opuszczenia targów lub ekskluzywnego salonu samochodowego bez kompletu barwnych druków ze zdjęciami wysokiej jakości i wzorów dokumentów sprzedażowych lub kredytowych spakowanych w eleganckiej teczce firmowej. Ciągle jeszcze lubimy dotyk aksamitnie gładkiego, dobrego papieru i ufamy w to, co napisane czarno na białym. Dlatego drukowane materiały marketingu bezpośredniego mają i będą miały rację bytu na współczesnym rynku.

Jeśli mają one być efektywnym elementem kampanii promocyjnej, należy zadbać o integrację druków z narzędziami cyfrowymi. W tym celu wykorzystujemy kody QR i technologię NFC. Utworzenie elektronicznych odpowiedników ulotek czy folderów, wzbogaconych o elementy interaktywne, ułatwia klientowi dzielenie się nimi z osobami, które mogą być zainteresowane treścią materiałów lub ofertą. Broszury w plikach PDF lub w wersji page flip dobrze funkcjonują jako osadzone na stronie, można także użyć ich jako załączników do mailingów.

Ponieważ zaprojektowaliśmy i wyprodukowaliśmy ponad setkę publikacji drukowanych, mamy duże doświadczenie w całym procesie przygotowania, a także dystrybucji. Nasi dostawcy to sprawdzone drukarnie, wyposażone w najnowsze technologie. Wszyscy spełniają wysokie standardy.

Podczas pracy nad materiałami zwracamy uwagę na spójność przekazu, kolorystykę, poprawność językową i styl. Zarówno sama kreacja, jak i kolejne etapy procesu wytwarzania materiału są podporządkowane celowi sformułowanemu przez klienta.

Materiały marketingu bezpośredniego w strategii omnichannel

Foldery katalogi i inne materiały wspierają strategię omnichannel, którą rekomendujemy naszym kontrahentom jako metodę budowania relacji, sprzedaży i obsługi klientów. Wspierają one budowanie wizerunku solidnego partnera biznesowego, szczególnie, jeśli są to druki wysokiej jakości. Dystrybuowane w POS lub centrach handlowych oraz wysyłane do klientów są nośnikami informacji i wzmacniają przekaz kierowany przez markę do użytkowników jej produktów i pozostałych uczestników rynku. Jeśli są produkowane z myślą o takich wydarzeniach jak targi czy konferencje, są nośnikami prestiżu i… danych kontaktowych. Mogą być wykorzystywane niemal w każdym kanale kontaktu, na wszystkich etapach relacji klienta z marką.

Materiały marketingu bezpośredniego to ważny element kampanii promocyjnych i działań wizerunkowych

Przedstaw nam swoje założenia i potrzeby i sprawdź, jak szerokie mamy możliwości. Przygotujemy kompleksową koncepcję materiałów od formatu i kreacji, poprzez dobór technologii druku i dystrybucję. Postaw na jakość i profesjonalizm, które gwarantujemy. Zostaw nam swoje podstawowe dane, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 2 dni roboczych i przedstawimy indywidualną ofertę.

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Nazwa firmy (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Telefon

    Jak możemy Ci pomóc?

    Potrzebujesz marketingowego dopalacza?

    Wypełnij brief