Content marketing

Content marketing

Content marketing to regularna dystrybucja atrakcyjnych, wartościowych, wiarygodnych i pożądanych przez grupę docelową treści. Jego cele mogą być ogólne (jak budowanie świadomości marki) lub szczegółowe (jak zwiększanie ruchu na stronie www), a zazwyczaj bywają i takie i takie. Jest podobny do marketingu wirusowego w tym, że mobilizuje odbiorców do polecania treści i nadawcy lub do dzielenia się nimi. Ogromna rozmaitość formatów, stylów i kanałów dystrybucji, którymi posługuje się content marketing, pozwala korzystać z tej efektywnej metody dosłownie każdej branży. Jest ściśle związany z mediami digital, ale się do nich nie ogranicza.

Przykładowy artykuł poradnikowy zrealizowany przez Alpaca Studio

Artykuł poradnikowy na zdjęciu powyżej, który przynosi czytelnikowi wartość merytoryczną, jest zilustrowany przykładami aranżacji pochodzącymi z projektów pracowni Z500 – jednego z naszych stałych klientów. Taka publikacja wspiera wizerunek ekspercki tej marki. Napisaliśmy tekst, zrobiliśmy korektę językową, dobraliśmy grafikę i przygotowaliśmy layouty dopasowane do tytułu prasowego. Wydrukowany QR kod to innowacja, która przenosi użytkownika do materiałów dostępnych online – innych aranżacji, spacerów 3D, panoramy wnętrz – i umożliwia dodanie komentarza i przesłanie linku innej osobie.

Nasza oferta

Narzędzia


Strategia contentowa marki, content tekstowy (artykuły blogowe, artykuły sponsorowane, raporty, poradniki, e-booki, posty, opisy produktowe i inne), content graficzny (zdjęcia, infografiki, memy, ilustracje), inne formaty digital, w tym video, podcasty, webinaria, quizy, sondaże wirtualne, audiobooki, vlogi.

Zakres


Opracowanie strategii contentowej na podstawie założeń klienta lub na podstawie analizy zgłoszonego problemu lub celu biznesowego. Dobór tematyki i słów kluczowych, form prezentacji treści i kanałów dystrybucji. Dostarczenie treści i jej dystrybucja. Analiza efektywności podjętych działań.

Content Is The King. To się nie zmieniło. Mnożą się tylko pomysły, jak korzystać z bogactwa i mocy treści.

O tym, że obraz, dźwięk i tekst są nośnikami nie tylko informacji, nie trzeba nikogo przekonywać. Historia sztuki i literatury jest dowodem na to, że jako ludzie potrzebujemy opowieści. Objaśniają one to, co nas otacza, dają poczucie wspólnoty, potwierdzają nasze przekonania o różnych zjawiskach, dają przyjemność odkrywania piękna, dostrzegania gry słów lub przeżywania różnych emocji. Content marketing jest o tym, jak wykorzystać tworzenie treści do promocji marek i produktów.

Chociaż nie jest on zjawiskiem całkiem nowym, to śmiało można powiedzieć, że przeżywa obecnie swoją złotą erę, a przestrzenią, w której rozwija się intensywnie są media cyfrowe.

Najpopularniejszymi kanałami wykorzystywanymi przez content marketing są media społecznościowe, blogi branżowe i strony internetowe marek. Umożliwiają one szybką publikację i nie wymagają tak dużego nakładu na produkcję i dystrybucję jak druk lub formaty radio i TV.

Do form content marketingu zaliczamy wprawdzie obrazy, zdjęcia, infografiki, filmy, raporty i wiele innych, ale największe znaczenie mają wśród nich teksty.

Blogi, poradniki, artykuły eksperckie, wywiady, recenzje, rekomendacje, opisy produktów i kategorii – każda z tych form jest sfunkcjonalizowanym przekazem tekstowym, który ma określone zadanie do wykonania. Niezależnie jednak od celu mają być oryginalne, mają wyczerpywać zagadnienie, zawierać słowa kluczowe, które są istotne dla wyszukiwarek, no i mają być atrakcyjne dla odbiorcy, napisane jego językiem i na tyle ciekawe, żeby czytelnik chciał wracać do miejsca, gdzie je znalazł, czyli pozostać w kontakcie z marką, która dostarczyła dobrych treści. Naturalne, przejrzyste, unikalne, rzetelne, wyczerpujące treści stanowią podstawę budowania wizerunku marki, nawiązywania relacji z klientem i utrzymywania jego uwagi.

Mamy doświadczonych content menagerów i zdolnych copywriterów, którzy dostarczyli naszym kontrahentom i ich klientom setki tysięcy słów. Nasi eksperci SEO gwarantują, że treści te przynoszą zamierzone efekty w postacie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania i oczekiwanego ruchu na witrynach internetowych i w kanałach mobilnych, ponieważ optymalizacja treści nie ma dla nas żadnych tajemnic. Content marketing to ogromne możliwości, z których warto korzystać aby wspierać swoją markę.

Content marketing a strategia omnichannel

W szeroko pojętej strategii omnichannel content marketing jest działaniem, którego celem jest zainteresowanie klienta marką i jej produktami. Warto dbać o to, aby przekaz nadawany w wybranych kanałach komunikacji masowej za pomocą treści różnego rodzaju był spójny z tym, który kierujemy do klienta w interakcjach zindywidualizowanych, szczególnie pod względem podstawowych wartości.

Zadbaj o opowieść o swojej marce

Jeśli jeszcze nie wykorzystujesz contentu do budowania swojej marki albo czujesz, że można to zrobić lepiej, powiedz nam o swoich potrzebach lub kłopotach, a pomożemy stworzyć odpowiednie treści i zaproponujemy dystrybucję. Zostaw nam swoje podstawowe dane, skontaktujemy się z Tobą w ciągu 2 dni roboczych i przedstawimy indywidualną ofertę.

Imię i nazwisko (wymagane)

Nazwa firmy (wymagane)

Adres email (wymagane)

Telefon

Jak możemy Ci pomóc?

Potrzebujesz marketingowego dopalacza?

Wypełnij brief