24 wrzesień 2018
CEO Alpaca Studio na scenie głównej InternetBeta 2018
Jak bardzo małe rzeczy dają duże efekty oraz o tym, że znaki zapytania są ważniejsze od wykrzykników, czyli o czym CEO Alpaca Studio opowiadał podczas ostatniej InternetBeta.
Marketing kuty na pięć kopyt
Stało się. Kultowa już konferencja, podczas której spotykali się najważniejsi przedstawiciele polskiego internetu, przechodzi do historii. Grzegorz Nowak – założyciel Alpaca Studio był jednym jej prelegentów.
Grzegorz Nowak opowiedział m.in. o biznesowej naturze przewidywalności i nieprzewidywalności oraz o tym, że kreatywność i bycie przewidywalnym zupełnie się nie wykluczają, a wręcz uzupełniają. Kreatywność w określonych ramach biznesowych celów jest cechą, która pozwala budować długotrwałe relacje oparte na czymś zupełnie bezcennym, bo na zaufaniu. Być marketingowcem, który potrafi zaskakiwać, ale jednocześnie zawsze trafia w oczekiwania biznesowe? Właśnie tak to robimy w Alpaca Studio!
Oczy szeroko otwarte, czyli co należy widzieć w marketingu
Ważną kwestią poruszoną przez Grzegorza podczas wystąpienia były uwarunkowania sukcesu. Jak się okazuje – największy wpływ zazwyczaj mają rzeczy małe – pozornie nieistotne zdarzenia i niewielkie zmiany. Drobne przesunięcie akcentu w komunikacji potrafi zupełnie zmienić jej tonalność. Właśnie dlatego tak ważne jest bycie uważnym na każdym etapie realizacji projektu. Szukając BIG IDEI, nigdy nie można stracić z oczu rzeczy małych. One lubią rosnąć.
Chwalmy swoją niewiedzę
Decydując się na udział w InternetBeta, założyciel Alapca Studio był już w trakcie przygotowań do wykładów na managerskich studiach Szkoły Głównej Handlowej, której jest absolwentem. Konieczność zebrania swojej wiedzy oraz doświadczenia w lapidarną formę wykładów uświadomiła mu, że dzisiejszy sukces Alpaca Studio zaczął się właśnie podczas studiów. Zrozumiał wtedy, że życie w przekonaniu o byciu ekspertem jest najkrótszą drogą do katastrofy. Marketing jest żywym, dynamicznym organizmem, który wymaga ciągłej nauki, a wiedza o swoich brakach, może tylko uczynić z nas lepszych partnerów biznesowych.
Lepszych, bo świadomych swoich ograniczeń, a przede wszystkich świadomych swoich możliwości. W biznesie od udzielania odpowiedzi, ważniejsze jest umiejętne stawianie pytań, ponieważ to one prowadzą do istoty rzeczy, do szukania planu B, planu C, a nawet planu D. Marketing to proces społeczny, dlatego jego praktycy przede wszystkim muszą ciągle czuć głód informacji i być przygotowanym na ewentualność zmian, których się nie spodziewali. My w Alpaca Studio na wszelki wypadek mamy zawsze opracowane plany do litery Z. No dobra – do F, ale przyznajcie, że i tak robi to wrażenie.