9 lipiec 2018
5 korzyści, jakie daje omnichannel marketing
Omnichannel marketing w ostatnim czasie stał się kluczem do sukcesu w zakresie marketingu. Klienci doceniają szansę interakcji z marką na urządzeniach mobilnych. Zadaniem firmy jest stworzenie możliwie najbardziej spójnych, intuicyjnych i efektywnych platform do komunikacji, niezależnie od używanego sprzętu.
Spersonalizowana oferta
Działalność na wielu kanałach komunikacji daje możliwość poznania odbiorcy. Zakup w sklepie stacjonarnym, przypisany do użytkownika aplikacji, daje przewagę dopasowania oferty spójnej z zainteresowaniami klienta na podstawie ostatniego zakupu. Przygotowanie indywidualnych ofert wpływa na wzrost lojalności klienta w stosunku do marki. Kupujący doceniają, że wreszcie ktoś potrafi sprostać ich oczekiwaniom.
Akcja reakcja
Media społecznościowe umożliwiają natychmiastową komunikację z konsumentem. Użytkownicy komentują i reagują na działania marki. Bieżąca obserwacja pozwala na ocenę efektów działań i oczekiwań odbiorców, a w dalszych krokach eliminację działalności, która nie przynosi zakładanych rezultatów.
Nieograniczone możliwości w każdym miejscu
Według danych Google, 90% użytkowników, przełącza się między urządzeniami mobilnymi trzy razy zanim skończą wykonywane zadanie. Konsumenci czują się usatysfakcjonowani, kiedy to sklep dostosowuje się do nich, a nie odwrotnie. W samych Stanach ponad 200 milionów dorosłych odbiorców, korzysta z internetu za pomocą czterech urządzeń mobilnych. Współcześni konsumenci nie cierpią ograniczeń, dlatego oferowane usługi muszą być dostępne nie tylko na komputerze. Nie możemy pominąć tabletów, smartfonów i innych urządzeń mobilnych.
Niedościgniona realizacja
Podstawą w marketingu w dzisiejszych czasach jest szybkość realizacji zamówienia. Klient woli zapłacić więcej, by dostać produkt szybciej, jednak bez utraty jakości. Sprawność i dbałość o klienta przekłada się na zadowolenie i wysokie opinie w społecznościach konsumenckich. Należy pamiętać, że każdy krok jest wystawiony na ocenę i może zaważyć na dalszym zainteresowaniu marką.
Każdy ruch jest zapisywany
Co można zrobić, kiedy klient zastanawia się nad kupnem produktu? W sklepie stacjonarnym reagujemy natychmiast – możemy rozwiać wszelkie wątpliwości, przedstawić zalety, chwalić i wymieniać zastosowania. Udowodnić, że zainteresowany musi mieć dany produkt, bo jest on w stanie odmienić jego życie. Jak to działa przez internet? Czy w tej sytuacji mamy związane ręce? Z pewnością nie! W internecie mamy jeszcze większe pole do popisu. Każde działanie konsumenta jest zapisywane. Jeśli nasze aplikacje na urządzenia mobilne są płynnie powiązane, znajdujemy się na wygranej pozycji. Wystarczy, że konsument włoży produkt, który go interesuje, do koszyka, a nawet obejrzy podstronę z pełną specyfikacją kilkakrotnie – niezależnie, czy na smartfonie, laptopie, czy tablecie. Omnichannel marketing ułatwia dotarcie reklamy tego samego produktu w newsletterze i banerach na dowolnych stronach internetowych. Klient nie zapomni o oglądanym produkcie, a hasła typu „Ostatnia sztuka” czy „Promocja” nakłonią go do szybszego podjęcia decyzji.
Relacja Win-Win
Istotą omnichannel marketingu jest to, że przynosi zyski zarówno klientom i sprzedawcom. Konsument ma ułatwiony dostęp do produktu, a sklep może błyskawicznie dotrzeć do klienta ze swoją ofertą. Kluczem do sukcesu jest znajomość grupy docelowej i umiejętność słuchania jej potrzeb. Świadomość przekłada się na zysk i zadowolenie obu stron.