
Pozycjonowanie pomaga marce zająć wyjątkowe miejsce w umyśle odbiorcy.
Nasza oferta
Narzędzia
Wytyczne do tworzenia wizerunku marki, doboru stylu komunikacyjnego i kanałów dystrybucji oraz do projektowania doświadczeń konsumentów.
Zakres
Analiza konkurencyjnych ofert i działań marketingowych konkurencji, mapowanie marek konkurencyjnych, badanie grupy docelowej, w tym postrzegania i świadomości marki w dotychczasowej postaci, jeśli istnieje ona już na rynku. Przedstawienie rekomendacji dotyczącej filarów marki.

Pozycjonowanie pomaga marce zająć wyjątkowe miejsce w umyśle odbiorcy.
Dlaczego pozycjonowanie marki?
Miejsce w świadomości klienta
Najbardziej pożądany efekt pozycjonowania marki to wysoka pozycja w rankingach rozpoznawalności wspomaganej i nie wspomaganej, w kategorii, do której dana marka należy i ogółem na rynku. Duża świadomość marki przekłada się zwykle na wielkość sprzedaży i przychody.
Jasna struktura korzyści
Badania i analizy prowadzone w procesie pozycjonowania pozwalają wyłonić korzyści racjonalne i emocjonalne, które są ważne dla klientów i ułożyć je w strukturę, która będzie podstawą do tworzenia szeroko pojętego przekazu reklamowego i działań marketingowych firmy.
Dopasowany wizerunek
Na podstawie twierdzeń wypracowanych w czasie pozycjonowania powstają wytyczne do tworzenia wizerunku marki, który ma być narzędziem umacniania jej miejsca w umysłach klientów. Nie wystarczy bowiem, by był on stały i wyrazisty, ale ma on być dobrze dopasowany do założeń na temat marki, jakie przyjmuje firma.
Miejsce na rynku
Właściwe pozycjonowanie przekłada się na udział w rynku w postaci wielkości sprzedaży. Jeśli korzyści, jakie oferuje produkt, są dopasowane do potrzeb grupy docelowej, to zbliżamy się do stworzenia osobnej kategorii, która tworzy i wypełnia własną przestrzeń na rynku.
Unikanie komodytyzacji
Pozycjonowanie marki jest szczególnie istotne, jeśli firma oferuje produkty masowe lub działa w warunkach silnej konkurencji. Stworzenie unikatowego wizerunku produktu pomaga utrzymać ceny i wielkość sprzedaży na efektywnym poziomie.
Spójna komunikacja wewnętrzna
Właściwe zrozumienie marki powoduje, że pracownicy, partnerzy i podwykonawcy działają na rzecz wspólnego, jasno określonego i spójnego celu. Dzięki temu stają się ambasadorami marki i potwierdzają przekonania, cechy i wartości, które leżą u podstaw jej pozycjonowania.
Pozycjonowanie marki to uzasadnienie dla wybranego wizerunku i kierunku rozwoju
Pozycjonowanie jest procesem, na którym każda marka może zyskać. Kiedy jest ono najbardziej przydatne? Na pewno zyskają na tym procesie marki nowe, bo dzięki pozycjonowaniu wejdą na rynek z większą siłą i będą miały większe możliwości pokonania konkurencji. Marki obecne na rynku, a nie osiągające zysków, jakie były dla nich planowane, również wymagają pozycjonowania lub repozycjonowania, jeśli ktoś wcześniej wykonał dla nich tę pracę. Jeśli masz ambicję być liderem w swojej kategorii, jeśli działasz w warunkach kryzysu lub jeśli otrzymujesz negatywny feedback z rynku, to możesz pomóc swoje marce poprzez przeprowadzenie dla niej procesu pozycjonowania.
Jak powiedział Walter Landor, prekursor i propagator brandingu i badań konsumenckich, „Produkty powstają w fabryce, ale marki powstają w umyśle”. Żeby marka nie była przypadkowym obrazem w świadomości konsumenta, należy skonstruować ją planowo i celowo, a do tego służy pozycjonowanie marki, na które składa się kilka podstawowych czynności.
Pierwszym etapem są analizy, które odpowiedzą na pytania o to, jaki jest potencjał rynku danego produktu lub usługi, kto dokładnie jest klientem marki i ile jest skłonny zapłacić za produkt, czego potencjalny konsument lub klient oczekuje od produktu, co oferuje konkurencja – na poziomie samego towaru i narracji marketingowej na jego temat.
Badania grupy docelowej odpowiedzą na pytania, jakie potrzeby klientów produkt zaspokaja, jak oni je formułują i co może być wyróżnikiem marki, nad którą pracujemy. Kolejnych potencjalnych cech swoistych szukamy w historii marki. Istotnie będzie odkodowanie pozycjonowania bezpośredniej konkurencji i jej komunikacji marketingowej w celu uniknięcia upodobnienia się niej.
Na podstawie tych analiz i badań definiujemy takie podstawowe elementy marki, jak:
Consumer insight, czyli wartość lub potrzebę, jaką produkt stanowi dla klienta lub jaką ma zaspokoić, sformułowaną przez przedstawicieli grupy docelowej.
Brand promise, czyli obietnica marki, złożona w odpowiedzi na oczekiwanie konsumenta.
Reason to believe, czyli powody, dla których klient może uwierzyć, że marka spełni swoją obietnicę.
Racjonalne i emocjonalne korzyści, które marka ma dla klienta.
Wartości marki, które będą podstawą jej komunikacji i działań.
Wizerunek i głos marki, czyli stylistykę graficzną i językową, w której będą się przejawiać wszystkie powyższe czynniki.
Gwarancją skutecznego pozycjonowania jest jak najdokładniejsze wyodrębnienie tych komponentów, tak aby obraz marki w świadomości klienta z jednej strony dobrze współbrzmiał z jego potrzebami, a z drugiej – dostatecznie odróżniał się od marek konkurencyjnych.
Pozycjonowanie marki a strategia omnichannel
Pozycjonowanie marki jest podstawą strategii komunikacyjnej, zatem decyduje o założeniach i wytycznych dotyczących komunikacji, nie tylko reklamowej, w mediach, ale też bezpośredniej, w kontakcie z klientem w procesie sprzedażowym. Na tej podstawie planujemy i realizujemy kampanie offline i online, które służą celom strategicznym marki.
Wybierz kierunek rozwoju swojej marki i daj jej dobry start
Potrzebujesz pozycjonowania marki, jeśli wprowadzasz ją na rynek albo jeśli masz problem ze sprzedażą lub wizerunkiem. Skorzystaj z naszej wiedzy i doświadczeń, aby przejść przez ten proces w sposób uporządkowany i otrzymać efektywne wytyczne do dalszego działania. Zostaw nam swoje podstawowe dane, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 2 dni roboczych i przedstawimy indywidualną ofertę.