Identyfikacja wizualna
Spójny system znaków i cech, dzięki którym marka jest rozpoznawalna i postrzegana jako charakteryzująca się określonymi własnościami oraz reprezentująca wartości, które można z nich odczytać, stanowi identyfikacją wizualną marki. Wizerunki silnych marek są nie tylko znane, ale są jednoznacznie kojarzone pozytywnie, co decyduje o ich dużej wartości rynkowej, dlatego warto zadbać o odpowiednią identyfikację wizualną.
System identyfikacji wizualnej opracowany dla marki Polski System Korzyści. Zobacz case study.
Nasza oferta
Trafna i kompleksowo wdrożona identyfikacja wizualna to połowa sukcesu marki
Na współczesnym rynku trudno sobie wyobrazić towar, którego opakowanie nic nie mówi. Podobnie każde przedsiębiorstwo, które ma ambicję rozwijać się i rosnąć, swoim wizerunkiem mówi otoczeniu rynkowemu, kim jest, czym się kieruje w działaniu, co oferuje klientom. Tworzenie tego wizerunku jest procesem, który może trwać latami i towarzyszy historycznemu rozwojowi firmy lub który można przeprowadzić w kilku uważnych krokach i zbudować obraz marki taki, jaki będzie odpowiadał jej klientom. Często też zdarza się, że identyfikacja wypracowana na początku istnienia firmy wymaga dostosowania do współczesnych trendów, pewnej aktualizacji. Co kilka lat robią to największe światowe marki, wystarczy wspomnieć ewolucję niektórych logo, np. Coca Coli, Versace czy Google.
Opracowanie nowej lub modyfikację istniejącej tożsamości wizualnej firmy rozpoczynamy od analizy elementów identyfikacyjnych, którymi posługiwała się ona dotychczas, jeśli takie były, oraz od zdefiniowania jej charakteru, w tym specyfiki branży, którą dana firma reprezentuje. Jeśli firma istnieje już na rynku od jakiegoś czasu, to warto przypomnieć sobie jej historię, idee twórców, zmiany, jakim podlegała, bo to wszystko składa się na jej tożsamość, do której może nawiązać nowa identyfikacja lub którą zechcemy zmodyfikować. Jest to też czas na zebranie materiału, konceptów i obrazów, które być może wykorzystamy do kreowania opowieści, którą marka będzie miała dla swoich odbiorców.
Następnym ważnym etapem jest dokładne opisanie grupy klientów i dobre, dogłębne zrozumienie ich potrzeb, wyobrażeń i oczekiwań, które mają wobec firmy danego rodzaju i wobec tej konkretnej marki. Dzięki temu wyodrębnimy wartości, do których mają się odwoływać i które mają przywodzić na myśli poszczególne składniki systemu identyfikacyjnego. Wyniki tych analiz staną się wytycznymi do projektowania logo, kolorystyki i stylu. Każda z koncepcji, które powstają na podstawie przyjętych założeń i które przedstawiamy klientowi, uwzględnia wszystkie najważniejsze cechy, do których będzie się odwoływała nowa identyfikacja. Projekt wybrany przez klienta dostarczamy w postaci materiałów w uzgodnionym wcześniej zakresie.
Ponieważ z marką jest dokładnie tak jak z nowo poznaną osobą – liczy się pierwsze wrażenie i czasem niewiele można zrobić, aby je zmienić – warto zadbać o to, aby było ono jak najbardziej korzystne. Przekłada się ono na sposób postrzegania marki, liczbę interakcji pomiędzy potencjalnymi klientami a firmą, a w konsekwencji – na poziom sprzedaży i przychody.