DNA marki pozwala jej istnieć na rynku w nieprzypadkowy sposób.

Nasza oferta

Narzędzia

Opis istotnych cech marki, sposobu komunikowania, główna obietnica marki.

Zakres

Analiza historii, obszaru funkcjonowania i motywacji twórców marki oraz jej przedmiotu działania, czyli produktu lub usługi i potrzeb, jakie zaspokaja w grupie docelowej. Przedstawienie i uzasadnienie propozycji składników rdzenia marki w postaci dokumentu w formacie uzgodnionym z klientem.

DNA marki pozwala jej istnieć na rynku w nieprzypadkowy sposób.

Dlaczego DNA marki?

Gwarancja spójności

Uświadomienie sobie punktu odniesienia i najważniejszej wartości marki umożliwia budowanie wokół niego całej aktywności, zwłaszcza komunikacji. Dzięki temu firma nie wpada w pułapki takie jak bezrefleksyjne podążanie za modą i prezentuje jednolity wizerunek na wszystkich płaszczyznach kontaktu z klientem i rynkiem.

Czytelna obietnica

Dla współczesnego marketingu jest jasne, że klienci kupują nie produkty, ale korzyści, jakie te produkty przynoszą. Często są to nie tylko zaspokojenie potrzeb materialnych i funkcjonalnych, ale także wyznaczniki statusu, przynależności do jakiejś grupy, do której aspirują osoby z grupy docelowej. Archetyp marki dotyka właśnie tego typu pragnień i je werbalizuje lub obrazuje.

Ugruntowana rozpoznawalność

Nie chodzi tylko o silną identyfikację wizualną marki, ale także o budowanie w klientach przekonań, że jest ona jakaś, ma określony charakter. Zdefiniowanie DNA marki ułatwia projektowanie jej komunikacji i działań w taki sposób, aby były łatwo kojarzone z jej głównym przekazem.

Podstawa zaufania

Marka świadoma swojego rdzenia wychodzi na rynek z ofertą zgodną z oczekiwaniami klientów i spójną komunikacją i potwierdza przekonania swoich odbiorców o jej wartościach, dzięki czemu zdobywa coraz większe zaufanie i nawiązuje trwałe relacje z konsumentami.

Kreowanie zaangażowania

Wyrazista osobowość marki przyciąga grono tych, którzy podzielają prezentowane przez nią wartości. Klienci, którzy widzą w komunikacji i działaniach marki potwierdzenie swoich przekonań, wartości i twierdzeń, chętnie biorą udział w programach lojalnościowych, konkursach, dzielą się informacjami o takiej marce ze swoim otoczeniem.

Wyrazisty, stabilny wizerunek

Mody i trendy to zjawiska charakterystycznie nie tylko dla branży odzieżowej. Obecnie można je wskazać niemal w każdej dziedzinie, także w nauce. Mocne DNA marki jest gwarancją, że nie straci ona rozpoznawalnego wizerunku w pogoni za modnym stylem, dlatego ważne jest, żeby to DNA zostało jasno określone.

DNA marki to świadomość siły na rynku i zobowiązań wobec klientów

DNA to skrót od angielskich słów: distinctiveness – wyróżniki, novelty – unikalność, attributes – atrybuty. Pozwala ono marce istnieć na rynku w sposób nieprzypadkowy i przynosi ważne korzyści. Refleksja o tożsamości marki, jej sercu, czy jakkolwiek jeszcze to nazwiemy, nie jest obowiązkowa.

Firma może prowadzić skuteczną i efektywną biznesowo działalność i się nad tym nie zastanawiać, tak jak człowiek może żyć z dnia na dzień nie zastanawiając się zbytnio, dlaczego układa mu się tak, jak się układa. Wysiłek, jaki trzeba podjąć, aby ustalić, co jest rdzeniem marki, bywa całkiem duży, bo sięga się w tym procesie do korzeni, podstaw, początków, pierwszych motywacji.

Owocem tej pracy jest wyznaczenie jednego punktu, którego ma się trzymać marka, aby być sobą w oczach konsumentów, obserwatorów, partnerów – obecnych i przyszłych. Uświadomienie sobie tych kilku wartości lub cech pozwala planować zarówno bieżące działania, jak i rozwój w dłuższej perspektywie czasowej z jedną myślą przewodnią w tle i w spójnym procesie.

Jednym ze sposobów pracy nad wyznaczeniem rdzenia marki jest postawienie kilku pytań: kto, co, jak, gdzie, kiedy i dlaczego.

W DNA może znaleźć się osoba, która stworzyła firmę, lub zespół osób, sam produkt, sposób dostarczania lub produkcji, miejsce, z którym firma jest związana, czas – w postaci historii lub jako cecha usługi – i w końcu sama korzyść, jaką dostarcza marka.

W DNA może się znaleźć jedna lub kilka odpowiedzi. Wybrać należy tę, która umożliwi stworzenie wyrazistego wizerunku, mówiącego o wartościach, jakie marka faktycznie ceni i propaguje.

Zapewni to jej wiarygodność i spójność, a w konsekwencji – pomoże zbudować lojalną bazę klientów.

Moderujemy warsztaty z przedsiębiorcami, którzy chcą odkryć lub zbudować tożsamość swoich brandów, stawiamy pytania, słuchamy historii, odwiedzamy miejsca ważne dla firmy, z którą pracujemy, korzystamy z mind mappingu i innych metod projektowych, aby pomóc w odkryciu lub adekwatnym zdefiniowaniu tożsamości marki.

Aby praca nad wyodrębnieniem DNA marki przyniosła oczekiwane efekty, należy konsekwentnie brać je pod uwagę przy każdym działaniu. Wymaga to pewnej dyscypliny, nie tylko w projektach reklamowych, PR-owych, czy komunikacyjnych, ale także przy wyznaczaniu ścieżek zakupowych, planowaniu produktów, komunikacji wewnętrznej w firmie. Wówczas dopiero można liczyć na korzyści z tego, że marka ma konkretną, zwerbalizowaną tożsamość.

Rdzeń marki w strategii omnichannel

W działaniach prowadzonych zgodnie z koncepcją omnichannel DNA marki jest ważnym punktem odniesienia i znajduje odzwierciedlenie na każdym etapie relacji i kontaktu z klientem. Zabezpiecza przed rozmyciem wizerunku w poszczególnych obszarach działania firmy i ułatwia osiąganie spójności pomiędzy reklamą a procesami zakupowymi i obsługowymi i pozostałymi sferami funkcjonowania marki.

Zbuduj swojej marce bazę, daj mocny fundament

DNA marki to podstawa do stworzenia wyrazistego, stabilnego wizerunku firmy w oczach konsumentów i partnerów biznesowych. Jeśli czujesz, że Twoja firma potrzebuje wzmocnienia obecnego brandu albo masz pomysł na zupełnie nowy i chcesz go stworzyć na solidnych podstawach, sprawdź, jak możemy Ci w tym pomóc. Zostaw nam swoje podstawowe dane, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 2 dni roboczych i przedstawimy indywidualną ofertę.

    Informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest ALPACA STUDIO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. Aleje Jerozolimskie 214, 02-486 Warszawa, NIP: 5223315476, KRS: 0001134803, REGON: 540008160. Twoje dane osobowe będą przetwarzane na potrzeby realizacji niniejszego zapytania, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).

    Nie bądź lama,
    pracuj z Alpaca Studio! Prześlij brief