
Kampania ambientowa, którą zrealizowaliśmy dla jednego z naszych projektów start-upowych – sharingowej platformy Rentao. Akcję przeprowadziliśmy w najbardziej uczęszczanych miejscach w Warszawie jak np. Metro Centrum. Zobacz więcej na naszej blogowej relacji.
Nasza oferta
Narzędzia
Niestandardowe nośniki treści, wydarzenia realizowane w przestrzeni miejskiej, biurowej lub dowolnym miejscu dopasowanym do celu działania ambientowego, a także w internecie. Nietypowe gadżety, elementy grywalizacji i inne mechanizmy zachęcające do interakcji z marką klienta.
Zakres
Analiza grupy docelowej pod względem możliwych obszarów działania i możliwych stylów komunikacyjnych. Precyzyjne sformułowanie celu reklamy ambientowej. Przygotowanie koncepcji akcji, w tym: scenariusz działania, treści, elementy graficzne. Produkcja materiałów i przygotowanie miejsca (z uwzględnieniem analizy aspektów prawnych). Realizacja kampanii i wstępna ocena jej efektywności.

Kampania ambientowa, którą zrealizowaliśmy dla jednego z naszych projektów start-upowych – sharingowej platformy Rentao. Akcję przeprowadziliśmy w najbardziej uczęszczanych miejscach w Warszawie jak np. Metro Centrum. Zobacz więcej na naszej blogowej relacji.
Dlaczego kampanie ambientowe?
Zaangażowanie
Głównym czynnikiem, jaki działa w czasie kampanii performace, jest zaskoczenie. Towarzyszą mu duże emocje, które natychmiast powodują silne powiązanie przeżycia z wizerunkiem marki i komunikatem głównym realizowanego ambientu. Odbiorca jest gotowy opowiedzieć znajomym o wydarzeniu i zachęcić ich do śledzenia innych poczynań nadawcy.
Świadomość marki
Celem działań ambientowych jest zwrócenie uwagi na wybrane aspekty marki: przydatność produktu, wartości, jakie są bliskie danej organizacji, lub na jej społecznie zaangażowanie. Wspierają dzięki temu tworzenie obrazu marki w umyśle klienta i uruchamiają powiązanie ich z dużymi emocjami.
Interakcje
Zależnie od wybranego scenariusza, akcje ambientowe prowokują reakcje odbiorców w określonej przestrzeni lub poza nią, np. w social mediach. Mogą zapoczątkować stałą relację odbiorcy z marką lub zachęcają do dzielenia się niecodziennym doświadczeniem z innymi osobami.
Kampanie ambientowe – performance w marketingu
Nie każdy lubi być zaskakiwany, a zaskoczenie może być pozytywne lub negatywne, ale jedno jest przy tym absolutnie pewne: zaskoczeniu towarzyszą duże emocje. Zaskoczenie, wywołanie zaciekawienia, poczucia odkrywania jakiejś rzeczy i pragnienia podążania za czymś nowym, nieznanym, atrakcyjnym – to jest główne paliwo ambientu. Akcje ambientowe są w tym podobne do sztuki performatywnej, różni je od niej cel.
O ile w sztuce chodzi o samo wywołanie intensywnego przeżycia i refleksji, o tyle w reklamie ambientowej – o powiązanie tych elementów z marką lub jej produktem. Komercyjne kampanie performatywne to zazwyczaj jednorazowe działania, bo jeśli są powtarzalne, to tracą swój unikalny charakter i wchodzą do kanonu form reklamowych. Cechą charakterystyczna tego rodzaju kampanii jest to, że dzieją się one w miejscach, w których odbiorcy nie spodziewają się obecności marek i reklamy, jak klatki schodowe, windy, parkingi, toalety, powierzchnie szlaków komunikacyjnych w mieście, na lotnisku.
Przy doborze przestrzeni na kampanię ambientową podążamy za grupą docelową, do której kierujemy komunikat, stąd ogromna waga jak najdokładniejszego zdefiniowania tej grupy. Szukamy jednak nie tylko „białej plamy” w sensie miejsca, w którym wydarzy się nowatorska akcja, ale także – nietuzinkowego połączenia idei, przedmiotów, słów, które będzie czymś nowym i zaskakującym w świadomości odbiorców.
Dobry niekonwencjonalny pomysł jest pierwszym warunkiem efektywnego ambientu reklamowego. Ma on przyciągać uwagę, dobrze jeśli jest spektakularny i intrygujący.
Kampanie ambientowe a strategia omnichannel
Głównym obszarem, na którym działania ambientowe podejmowane w przestrzeni publicznej współgrają z akcjami podejmowanymi w tradycyjnych kanałach kontaktu z klientami jest tworzenie wizerunku marki i budowanie u odbiorców świadomości, jakie wartości wspiera dana firma. Ogromne możliwości daje tu integracja tych akcji z mediami społecznościowymi i wprowadzanie elementów grywalizacji, poprzez np. zachęcanie do dzielenia się online relacją z interesującego wydarzenia.
Niekonwencjonalne działanie może być zmianą, której potrzebuje Twoja marka
Być może czujesz, że klasyczne formy marketingowe nie przynoszą efektu, o który chodzi w Twoim biznesie, a może planujesz dużą zmianę i chcesz ją zaprezentować inaczej niż dotychczas. Rzuć wyzwanie naszemu kreatywnemu zespołowi i daj się pozytywnie zaskoczyć. Zostaw nam swoje podstawowe dane, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 2 dni roboczych i przedstawimy indywidualną ofertę.