System identyfikacji wizualnej opracowany dla marki Polski System Korzyści. Zobacz case study.

Nasza oferta

Narzędzia

Logo lub logotyp, kolorystyka, krój pisma, styl linii w grafikach, wygląd produktów i ich opakowania, wygląd budynków firmowych i wystrój wnętrz. Księga znaku, księga identyfikacji wizualnej marki (brandbook).

Zakres

Określenie cech specyficznych branży i marki oraz zdefiniowanie grupy docelowej klienta. Uzgodnienie zakresu prac do wykonania i głównego przekazu, jaki ma przynieść nowa identyfikacja wizualna firmy klienta. Przedstawienie 2 – 3 koncepcji, z których jedna będzie podstawą do stworzenia kompleksowej identyfikacji. Wykonie projektów, wyprodukowanie i dostarczenie materiałów w uzgodnionych formatach.

Dlaczego identyfikacja wizualna?

Budowanie zaufania

Na wizerunek marki składa się wiele elementów, które powinny potwierdzać jej wybrane cechy, tak aby każdy kolejny kontakt z marką był wzmocnieniem przekonania, że można jej zaufać i bezpiecznie powierzyć jej realizację swoich ważnych potrzeb. Klienci ufają firmom, w których rozpoznają wartości oczekiwane od danej branży.

Świadomość marki

Jeśli nazwa branży lub kategorii produktowej przywodzi na myśl konkretną markę i na odwrót – jeśli nazwa marki automatycznie przywołuje rodzaj towaru, to można uznać, że świadomość takiego brandu jest wysoka. Spójna identyfikacja wizualna jest ważnym elementem tworzenia świadomości.

Zaangażowanie i poczucie bezpieczeństwa

Dobrze rozpoznawalne znaki, symbole i kolorystyka oraz pozostałe elementy mają pozytywny wpływ na to, że klient chętnie reaguje na komunikaty marki i wchodzi w interakcje z jej produktami lub przedstawicielami. Znane obiekty dają konsumentom poczucie bezpieczeństwa i przekonanie, że wchodzą w relację z solidnym partnerem.

Wyróżnienie się i przewaga konkurencyjna

Sztuką jest z jednej strony dobór identyfikacji do charakteru działalności, a z drugiej odróżnienie się od produktów konkurencji, która również stosuje elementy charakterystyczne dla danej branży, jak na przykład kolor zielony dla usług medycznych. Sposobów jest wiele, a najważniejsza jest konsekwencja w zastosowaniu dopracowanego wizerunku marki.

Zmysły i podświadomość

Umysł ludzki w pierwszych sekundach kontaktu z nowym obiektem posługuje się obrazem lub znanym sobie schematem, bo to przyspiesza reakcję na każde napotkane zjawisko. Według prof. Zaltmana 95% procesów w naszych umysłach ma charakter nieświadomy. Grafika, kolory czy krój pisma oddziałują na podświadomość klienta i wywołują skojarzenia pożądane przez markę.

Rozpoznawalność marki

Konsekwentne stosowanie spójnej identyfikacji wizualnej powoduje, że klienci łatwo rozpoznają markę w przestrzeni publicznej, na półkach sklepowych i w internecie. Nawet pojedyncze elementy systemu identyfikacyjnego wywołują wówczas jednoznaczne skojarzenie z daną firmą, mówią o jej historii, osobowości, wartościach, które wyznaje i wspiera.

Trafna i kompleksowo wdrożona identyfikacja wizualna to połowa sukcesu marki

Na współczesnym rynku trudno sobie wyobrazić towar, którego opakowanie nic nie mówi. Podobnie każde przedsiębiorstwo, które ma ambicję rozwijać się i rosnąć, swoim wizerunkiem mówi otoczeniu rynkowemu, kim jest, czym się kieruje w działaniu, co oferuje klientom. Tworzenie tego wizerunku jest procesem, który może trwać latami i towarzyszy historycznemu rozwojowi firmy lub który można przeprowadzić w kilku uważnych krokach i zbudować obraz marki taki, jaki będzie odpowiadał jej klientom. Często też zdarza się, że identyfikacja wypracowana na początku istnienia firmy wymaga dostosowania do współczesnych trendów, pewnej aktualizacji. Co kilka lat robią to największe światowe marki, wystarczy wspomnieć ewolucję niektórych logo, np. Coca Coli, Versace czy Google.

Opracowanie nowej lub modyfikację istniejącej tożsamości wizualnej firmy rozpoczynamy od analizy elementów identyfikacyjnych, którymi posługiwała się ona dotychczas, jeśli takie były, oraz od zdefiniowania jej charakteru, w tym specyfiki branży, którą dana firma reprezentuje. Jeśli firma istnieje już na rynku od jakiegoś czasu, to warto przypomnieć sobie jej historię, idee twórców, zmiany, jakim podlegała, bo to wszystko składa się na jej tożsamość, do której może nawiązać nowa identyfikacja lub którą zechcemy zmodyfikować. Jest to też czas na zebranie materiału, konceptów i obrazów, które być może wykorzystamy do kreowania opowieści, którą marka będzie miała dla swoich odbiorców.

Następnym ważnym etapem jest dokładne opisanie grupy klientów i dobre, dogłębne zrozumienie ich potrzeb, wyobrażeń i oczekiwań, które mają wobec firmy danego rodzaju i wobec tej konkretnej marki. Dzięki temu wyodrębnimy wartości, do których mają się odwoływać i które mają przywodzić na myśli poszczególne składniki systemu identyfikacyjnego. Wyniki tych analiz staną się wytycznymi do projektowania logo, kolorystyki i stylu. Każda z koncepcji, które powstają na podstawie przyjętych założeń i które przedstawiamy klientowi, uwzględnia wszystkie najważniejsze cechy, do których będzie się odwoływała nowa identyfikacja. Projekt wybrany przez klienta dostarczamy w postaci materiałów w uzgodnionym wcześniej zakresie.

Ponieważ z marką jest dokładnie tak jak z nowo poznaną osobą – liczy się pierwsze wrażenie i czasem niewiele można zrobić, aby je zmienić – warto zadbać o to, aby było ono jak najbardziej korzystne. Przekłada się ono na sposób postrzegania marki, liczbę interakcji pomiędzy potencjalnymi klientami a firmą, a w konsekwencji – na poziom sprzedaży i przychody.

Identyfikacja wizualna w perspektywie omnichannel

Spójność wizerunku i stylu komunikacyjnego to ważne cechy w podejściu omnichannel, ponieważ są one gwarancją rozpoznawalności marki w poszczególnych formatach reklamowych we wszystkich używanych przez nią kanałach kontaktu. Podczas tworzenia elementów identyfikacji wizualnej warto mieć na uwadze specyfikę narzędzi komunikacyjnych, w jakich będą one używane.

Zapewnij swojej marce odpowiednią identyfikację

Jeśli tworzysz nową markę lub masz firmę od wielu lat, ale czujesz, że poszczególne elementy identyfikacji powstałe w różnych okolicznościach nie do końca współgrają ze sobą, lub jeśli masz wrażenie, że są one nie z tej epoki, podziel się z nami swoimi potrzebami, wątpliwościami lub wizją zmiany. Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia naszych projektantów i brand managerów. Zostaw nam swoje podstawowe dane, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu 2 dni roboczych i przedstawimy indywidualną ofertę.

    Informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest ALPACA STUDIO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. Aleje Jerozolimskie 214, 02-486 Warszawa, NIP: 5223315476, KRS: 0001134803, REGON: 540008160. Twoje dane osobowe będą przetwarzane na potrzeby realizacji niniejszego zapytania, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).

    Nie bądź lama,
    pracuj z Alpaca Studio! Prześlij brief